Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities
1. Overeenkomst: als de opdrachtgever de offerte aanvaart wordt ze een overeenkomst
2. Training : een aantal lessen die bij elkaar horen
3. Les : een training bestaat uit een aantal lessen
4. De opdrachtgever : het bedrijf/ de instelling die de training afneemt voor een of
meerdere medewerkers of een natuurlijke persoon
5. Cursist : de natuurlijke persoon die de training volgt
6. AS Taaltrainingen en Vertalingen: de instelling die de training levert.


Artikel 2. Overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van de offerte. Gedurende veertien
werkdagen na het sluiten van een overeenkomst heeft de opdrachtgever het recht de
overeenkomst zonder opgave van redenen kosteloos op te zeggen.


Artikel 3. Annulering voor het begin van de training
Wanneer de opdrachtgever, voor aanvang, de training wil annuleren is zij een deel van
de overeengekomen prijs verschuldigd.
3.1 Bij annulering tot een maand voor aanvang is de opdrachtgever 10% van de
overeengekomen prijs verschuldigd.
3.2 Bij annulering minder dan een maand voor aanvang is de opdrachtgever 25% van de
overeengekomen prijs verschuldigd.


Artikel 4. Beëindiging na het begin van de training
4.1 Als de cursist een reeds begonnen training stopt, neemt AS Taaltrainingen en
Vertalingen contact op met de opdrachtgever. Een andere cursist kan binnen drie
maanden ingezet worden. De lessen worden voortgezet op overeengekomen dag(deel)
en tijdstip, tenzij AS Taaltrainingen en Vertalingen instemt met een ander dag(deel) en
tijdstip.
4.2 Mocht de opdrachtgever na het begin van de training willen stoppen, dan moet deze
50% van de resterende uren betalen.


Artikel 5. Verhindering tijdens de training
5.1 Als een cursist, die deelneemt aan een groepstraining, verhinderd is voor een
geplande les, gaat de les gewoon door. Voor een individuele training moet de cursist de
verhindering tenminste 48 uur van te voren via de reguliere communicatiekanalen
doorgeven. AS Taaltrainingen en Vertalingen zal de les verzetten.
5.2 Als de cursist de les minder dan 48 uur van tevoren afzegt, wordt de les in rekening
gebracht.
5.3. Mocht de trainer verhinderd zijn, dan wordt dit tenminste 48 uur van te voren via de
reguliere communicatiekanalen doorgegeven. In overleg met de cursist wordt de
training verzet. Bij langdurige verhindering van de trainer wordt een andere trainer
ingezet.


6. Prijs
AS Taaltrainingen en Vertalingen is gerechtigd de overeengekomen prijs tussentijds te

verhogen, indien en voor zover zich onvoorziene kostprijsverhogende omstandigheden
(zoals BTW/belastingen) voordoen na het afsluiten van de overeenkomst, dan wel na
het verzenden van de offerte.


Artikel 7. Betaling
AS Taaltrainingen en Vertalingen stuurt aan het begin van de training een factuur voor
de helft van het totaal bedrag. Als de helft van de uren is afgenomen stuurt AS
Taaltrainingen en Vertalingen een tweede factuur voor de tweede helft van het bedrag.
Deze factuur dient binnen 8 dagen te worden voldaan.


Artikel 8. Vertrouwelijkheid
AS Taaltrainingen en Vertalingen verplicht zich tot absolute geheimhouding over alle
door de opdrachtgever en de cursisten ter beschikking gestelde informatie.


Artikel 9. Intellectueel eigendom
9.1 AS Taaltrainingen en Vertalingen behoudt te allen tijde alle rechten op het door haar
gemaakte lesmateriaal.
9.2 Het in het vorige lid genoemde lesmateriaal mag zonder schriftelijke toestemming
van AS Taaltrainingen en Vertalingen noch geheel noch gedeeltelijk worden
gekopieerd, noch aan derden worden getoond, ter hand gesteld of op andere wijze
worden bekend gemaakt, noch door opdrachtgever worden gebruikt of ter beschikking
worden gesteld anders dan voor het doel, waarvoor ze door AS Taaltrainingen en
Vertalingen verstrekt zijn.
9.3 Opdrachtgever vrijwaart AS Taaltrainingen en Vertalingen voor inbreuken op
intellectuele eigendomsrechten van derden.


Artikel 10. Vragen en klachten
10.1 Indien de cursist een klacht heeft over de training, dient de cursist deze klacht in
eerste instantie te bespreken met de trainer. Als dit niet tot een bevredigende oplossing
leidt, kan de cursist binnen een redelijke termijn een schriftelijke klacht indienen bij AS
Taaltrainingen en Vertalingen.
10.2 Vragen van administratieve aard, vragen over de inhoud van de training en
klachten worden door AS Taaltrainingen en Vertalingen binnen 10 werkdagen
beantwoord en AS Taaltrainingen en Vertalingen streeft ernaar om die binnen 10
werkdagen af te handelen. Indien de klacht niet binnen 10 werkdagen kan worden
afgehandeld, laat AS Taaltrainingen en Vertalingen weten binnen welke termijn dit wel
zal gebeuren.
10.3 Klachten worden vertrouwelijk afgehandeld.
10.4 Als de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, kan de cursist zich wenden tot
de geschillen commissie (Dhr. Vliegenthart, ‘s-Gravenweg 400, 2905 LC Capelle aan
den Ijssel). De kosten van het voorleggen van een klacht zijn € 75.
10.5 Het oordeel van de geschillen commissie is bindend.
10.6 De klacht wordt na afhandeling ten minstens 1 jaar bewaard